maanantai 6. huhtikuuta 2015

Perinteinen "pääsiäispatikointi"

Monea vuonna olen käynnyt pääsiäisenä patikoimassa, jos sitä nyt siksi voi sanoa. Olin vähän allapäin kuin aloin miettimään miten tänä vuonna se onnistuu, kun en omista autoa enkä ajokorttiakaan. Ajatellen ja vähän tutkiskellen päätin lähteä kävellen reissuun. Kyllähän Porissa metsiä on. Tietenkin tänä vuonna menin tuttuun paikka juuri mahdollisuuksien ollessa vähäiset. Onneksi on tulossa kesä niin pääsen pyörällä vähän pidemmälle.

Vaikka ilma nyt ollutkaan aurinkoinen niin oli todella ihanaa kulkea merenrannassa ja metsässä. Tietysti jonkun verran eli yli puolet matkasta minun oli pakko kulkea autotienvieressä asfatilla. Jalat joutuivat tämän takia todella koville.

Monta kuukautta olen ajatellut, että olisi pakko päästä lintutorniin ajatteleemaan tulevaisuutta. Miten tästä jatketaan? Mitä nyt tehdään? Mitä haluan elämältä? ja kuka olen? Nämähän on minun nykyisen elämäni Peruskysymyksiä.

Lyötyi parikin lintutornia. Ainoa huono puoli, että tietysti tähän aikaa vuodesta ne on täynnä lintuboggareita. Vaikka olen paljon asioita tehnyt, mutten ollut vielä valmis kohtaamaan heitä. Toinen ryhmä joka vielä odottaa, että uskallan tulla piilostani on koiraharrastajat. Heitä on iso ikävä, mutta ilman koiraan niissä piireissä on vaikea kulkea. 


Joten nyt jäi ajatukset päähäni. Kyllä minä taas jossain vaiheessa keksin vastauksia. Luonto oli kyllä ihana. Ja tuli niin hyvä mieli.Jälleen huomasin, että on omituista mutta minusta on tullut ulkoihminen. Ainoa negatiivinen asia koko retkessä oli, että tuli ajatus katko ja lenkistä tuli liian pitkä, Opettavainen reissu. Nyt taas tiedän etten ole vielä kuntoni riitä siihen että kahtena perättäisenä päivä kuljen melkein 23 kilsan lenkin yhteen mittaan enkä venyttele enkä syö tarpeeksi. Nyt sekin on taas testattu ja opittu.

Lopuksi voin jälleen todeta, että minulta pitäisi käsityöblogit ja muut käsityö juttu kieltää. Sain idean ja siitä se taas lähti....


..... nytten jälleen herää kysymys mitä näillä teen. Loppuun asti nämä pitää varmaan työstää, että saan pyödälle. Toivottavasti lähi aikoina ei tule lisää idoita päähän. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Täällä taas ....  On mennyt pitkään, kun olen viimeksi kirjoittanut. Nyt huomasin olisi hyvä muistuttaa itseäni mitä kaikkea saan tehtyä....