lauantai 20. toukokuuta 2017

Nopeasti erinäköistä

Noin vuosi sitten äitini saapui Tallinasta mukanaan pellakangas ja idea. Ideana oli saada vanhat keittiön tuolit heräämään eloon uudella päällisillä. Kun näin kankaan, on pakko sanoa että kangas olisi minulta kyllä jäänyt hyllyyn. Epäilyn kovasti mitä tästä tulee. Mutta äiti oli innoissaan ja halusi tehdä joten totesin siitä vain. 

Olin jo unohtanut koko jutun, mutta joulun aikaan kangas ja tuolit saapuivat kummittelemaan minua. Nyt pienten eri mielipiteiden jälkeen, projekti oli minun käsissäni. Pakko sanoa, että siirsin hommaa kahdesta syystä; eka en ollut varma tuleeko lopputuloksesta tarpeeksi hyvä ja toiseksi olen miettinyt kannattaako niittipyssyä ostaa. Äitienpäivänä minulle muistutettiin jälleen päällisistä ja sain tietää, että siskoni mies omistaa niittipyssyn ... eli pakko hoitaa homma pois alta.

Tässä on tilanne mistä lähdin ihanasti lauantaina liikkeelle. Eli tuolit ennen minun kosketusta. Kahden muun tuolipäällisen kankaan alta löytyi alkuperäinenkin kangas. Mutta tällä hetkellä hermoni ei kestänyt niiden poistamiseen. Vähän syhysi sormia tehdä homma kunnolla. Eli maalauksesta kunnon  hommaan, mutta edelleen minulta pyydettiin päälliset joten pitää antaa mummelin ihan itse tehdä jos sitä haluaa.


Homma eteni yllättävän tehokkaasti, vaikka pieniä ongelmia oli tuolien puu materiaalin kanssa. Kun aloin laittamaan kankaita huomasin nyt kunnolla ettei niistä tulee samanlaisia. Toisaalta se häiritsi paljon. Itselleni olisin juuri näin tehnyt, mutta kun se tuli toisen asuntoon, niistä olisi mielestäni pitänyt tulla identtiset. Kai tämä vain on opittu asia, että kaikki keittiön tuolit pitää olla samanlaiset PAITSI minun unelma kodissani. 

Tässä nyt on lopputulosta josta olen yllättävän tyytyväinen. Koskaan en äidilleni myönnä, että kangas on hyvännäköinen. Mutta kun katsoin valmiita tuoleja ja yhtä sisustyynyä, taputin itseäni selkään ja totesin voit olla ylpeä itsestäsi. 


Nyt hengitetään syvään. Ja keskitytään muihin projekteihin. Tietysti toivotaan, että äiti on tyytyväinen makuuhuoneen tuoleihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Täällä taas ....  On mennyt pitkään, kun olen viimeksi kirjoittanut. Nyt huomasin olisi hyvä muistuttaa itseäni mitä kaikkea saan tehtyä....