sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Eka kasvi on sitten hankittu

Olen jo jonkun aikaa meittinyt, että jotain vihreetä pitäisi asuntooni hankkia. Ennen rakastin erilaisista kasveista. Ja vielä vähän erikoisemmat ovat olleet lähellä sydäntäni.Tietysti koiran pennun myötä kasvit sai kokea monenlaisia kekumuksia. Rinon mielestä aina on ollut, että jos mikä vain tippuu lattialle, sen jälkeen se on Rinon omaisuutta. Eli jos häntä nyt "vahingossa" tiputtaa kasvin maahan, silloin sillä voi leikkiä. Tämä verotti aika monta kasvia. Ja vielä nytten kun muutin jotin vanhaan kotiin kaikki kasvit. Vasta myöhemmin tajusin surra tätä asiaa. Olen huomannut, että jälkiviisaus on paras viisaus. Ja pitäisi ajatella asioita kunnolla ennen kuin tekee päätöksi.

No, se siitä. Tutkiessani tavaroita lyösin värimultaa eli vesipolymeeriä. Vähän piti miettiä, että mitä ja mistä tälläistä on tullut minulle. Aikani kun mietein muistini perukoista muistin äitini joskus hehkutti sitä ja antoi ne minulle. Nyt päätin, että pakko kokeilla. Turhaan sitä säilyttää vain laatikon pohjalla. Ja vielä kun on ollut niitä kasveja ikävä. Sen verran epävarmana olen tähän projektiini, että ostin halvan kasvin. Ettei vain harmita.



Tämä oli jo aluksi jännittävä projekti. Ensin en tajunnut kaikka paljon niistä pusseista oikein saa. Onneksi tajusin tehdä ensin puoli satsia. Ajatuksissani oli, että teen loput seuraavana päivänä. Nimittäin valmiin "multaan" valmistuminen kesti 4 tuntia. Ja minut tuntien uskalsin vasta illalla alkaa kokeilemaan.

Valmiisita kun tuli. Nauroin että huomaa, että minä olen tekemässä. Eli en putsannut ihan riittävän hyvin multaa pois. Nyt tämä sisältää myös mustia kohtia. Väri oli kyllä musta kiva.

Nyt enää jää nähtäväksi kuinka tämä oikeasti toimii.

Ainoa ehkä pettymys on, että väri alkaa pikku hiljaa katoamaan. Toi väri oli mustqa se kaikkein kivoin juttu tässä kaikessa. Mutta ei ainakaan kasvi ole värjääntynyt. Ja kasvikin on lyötänyt oman paikansa. Positiivisena on sanottava ei ainakaan tarvitse muistaa kastella. Minulle vain plussaa.

  Toinen projektini oli kasvis ruoka jota ystäväni tarjoili minulle. Alkuperäinen linkki ja ohje lyötyy tästä http://mokinkeittiossa.blogspot.fi/2015/05/2015-05-13-taasen-kerran-kissavahtina.html. Omaan tyyliin vahingossa muutin sitä. Tuli laitettua sipulia, oreganoa ja rosmariinia tomaattimurskaan. Jätin myös valkosipulin pois, koska kämpässäni ei ollut sitä. Laitoin myös näihin homejuustoa.



Hyvää oli vieläkin. Tästä taisi tulla minun lemppari ruokaa. Helppoa tehdä ja ravitsevaa. Ja pienillä muutoksiallla saa erimakuista. Iso kiitos vielä ystäväni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Täällä taas ....  On mennyt pitkään, kun olen viimeksi kirjoittanut. Nyt huomasin olisi hyvä muistuttaa itseäni mitä kaikkea saan tehtyä....